Blogg

Destinasjon HOBBITON, New Zealand

Nå når jeg skriver dette, er jeg vel tilbake i Norge, og det har jeg vært en god stund. Jeg vil allikevel skrive ferdig hele reisebloggen min, siden jeg har bestemt meg for å ta en ny tur, da blir ...

New Zealand- Queenstown

Det fins ingen tvil, Queenstown er min favoritt by i New Zealand. Totalt fikk jeg 12 dager der, men det var bare ikke nok. Jeg vil tilbake, og jeg vil dit nå! Vi kjørte inn til New Zealand, og det ...

New Zealand- Ville Vestkysten

Etter ca 3 uker på nord øya til New Zealand, gikk turen endelig sørover. Selvom sør øya er kjent for å være en god del kaldere (nærmere Antarktis), er den oså kjent for å være ti ganger flottere en...

New Zealand- White Water Rafting

Nå begynner det å bli evig lenge siden sist jeg skrev en blogg. De neste par dagen går med til å prøve å ta igjen så mye som mulig. =) Da vi kjørte med Kiwi Experience bussen fra Taupo ned til Riv...

East As - New Zealand

East As er en av "add on" passene til Kiwi Experience. Vi var fire stykker på turen, pluss Pedro, sjåføren vår. Vi ble plukket opp i Rotorua, og var klar for fire dager, tre netter på tur. Første s...

Tongariro alpine crossing- Taupo, New Zealand

Kiwi Experience bussen kjørte inn i Taupo, og sjåføren ble aldri ferdig med å snakke om hvor fysisk vanskelig "Tongario crossingen" var. Hvis man ikke var uvanlig sprek, anbefalte hun at vi lot vær...

Fallskjermhopp i Taupo - New Zealand

Da jeg bestemte meg for å reise til New Zealand, var jeg fullstendig klar over at dette var regnet som verdens eventyr hovedstad. Den ekstremsport man ikke kan gjøre i New Zealand, den eksisterer k...

Maori kveld i Rotorua

Rotorua, også kjent som Rottenrua, Sulfate City eller Roto Vegas, er den byen i New Zealand som har størst Maori befolkning. Derfor var det ganske naturlig at nettop her skulle vi har Maori kveld, ...

Min første uke i New Zealand

Jeg landa i Auckland, etter å ha vært våken i over et døgn, og det stoppet ikke der. Jeg fikk ikke sove, og da jeg endelig gikk å la meg på kvelden hadde jeg vært våken i 36 timer. Dette var Cairns...

5 dager i Melbourne

Etter å ha oppdagt at jeg på ingen måte er noe storbymenneske, var jeg egentligt ikke så gira på Melbourne for å være ærlig. Jeg hadde skippa steder som Surfers Paradise og Brisbane, slik at jeg ku...

GØY PÅ GULLKYSTEN

Coffs harbour Etter to helt fantastiske uker i Maroochydore ble det desverre tid for å dra videre. Hadde det ikke vært for at jeg hadde et veldig dyrt Greyhound pass, og en dato å innfinne meg i N...

Maroochydore, solkystens lille paradis!

Maroochydore er et lite sted ca en halvtime sør for Noosa. Jeg kom hit fra Noosa ene og alene fordi jeg er alergisk mot de lange bussturene. Planen var å tilbringe 3 dager her. Så feil kan man ta! ...

Fraser Island

Etter jul på Whitsunday Island, bestemte jeg meg for å feire nyttår på Fraser Island. Begge turene booket jeg gjennom et reisebyrå her nede som heter Peter Pan. Selv om jeg booket Fraser Island tur...

Hvit Jul på Whitsunday Islands

Som forventet kom julen til Australia, og for min del betydde det jul uten familie og venner rundt meg. Dette kunne ikke bli noe annet enn veldig merkelig... For noen måneder siden bestemte jeg meg...

We of the Never Never (english version)

For what seems to be forever ago, there was written a novel called "we of th never never", and the story was set out here in Mataranka, or in the bush around Mataranka to be correct. The book was a...

Diving in the GREAT BARRIER REEF

Etter fem uker i Outbacken skulle turen gå til Cairns, og dit skulle jeg ene og alene for å ta dykkerlappen. På vei opp til Cairns måtte jeg ta turen innom Darwin, som egentlig var ganske greit, fo...

We of the Never Never

For en halv evighet siden ble det skrevet en roman som het "We of the Never Never", handlingen foregikk i Mataranka, eller i bushen rundt Mataranka. Den handlet om ei jente som reiste ned hit samme...

Sleazy Snakes and Crazy Chopters

This week can't be described as nothing but extreemely exciting! Maybe a bit too much at times... haha Yet again I went to bed sunday night, biting my nails in sleep, Anfield had light blue visito...

Killerbrownies and other Bushes (english version)

This week started on a sunday, which I spent the night from biting down my fingernails., and dreaming about a game of football on the other side of planet earth. Since the generator is turned of du...

Sleipe Slanger og Heftige Helikpter

Denne uka kan ikke beskrives som annet enn ekstremt spennende. Kansje litt for spennende innimellom. Nok en gang gikk je å la meg og beit fingernegler i søvne. Anfield hadde lyseblått besøk. Me...

Killerbrownies og andre bushvekster

Denne uka begynte med en søndag, dag undertegnede tilbrakte natta med å bite negler, og drømme om en fotballkamp på andre siden av jordkloden. Generatoren blir skrudd av om nettene, fo å spare bens...

Between Red Sand and Nothing (english version)

We had a lovely start on this week, by going in to town. By town I mean Katherine, witch according to wikipedia had some 6000 inhabitants in 2006. After a week in "isolation", this felt like we wer...

Outback Nanny (english version)

I was leaving Alice Springs for Darwin on a friday. It seemed as if I got a job, and I was gonna have my answer during this friday.The first thing that struck me in Darwin was the heat. I've never ...

Between Red Sand and Nothing

Denne uka startet så herlig meg en tur inn til byen, og med byen mener jeg Kathereine, som ifølge telling i 2006 hadde ca 6000 innbyggere. Etter en uke i "isolasjon" følte jeg at jeg skulle inn i s...

Outback Nanny

Jeg reiste fra Alice Springs til Darwin på en fredag. Det virket som jeg hadde fått meg jobb, og jeg skulle få endelig svar i løpet av denne fredagen. Det første som slo meg i Darwin var varmen, al...

Alice, Alice! Where the hell is Alice (Springs)

I utgangspunktet da jeg reiste opp til Alice Springs, var planen å se om jeg kunne få meg en jobb der oppe, eller inne, samtidig som jeg tok meg tid til å besøke et hvist hellig fjell... De aller f...

The tour that Rocked!!!

Når folk flest tenker på Australia er det Sydney Oprah House og Uluru (Ayres Rock) som dette inn først. Uluru er et must see i Australia, men av en eller annen grunn bestemte jeg meg for at dette v...

Everybody's gone surfin, Surf in ...Australia

Så kom nok en gang tiden da undertegnede følte behovet for å prøvet noe nytt, og som jeg viste at jeg absolutt ikke har peiling på. SURFING. Hvem vokste vel ikke opp med Baywatch, og Slater.Det beg...

Das ist OKTOBERFEST!!!!

Undertegnede har hatt en drøm om å oppleve den store oktoberfesten i M¨nchen siden jeg først hørte om den da jeg var ca 14... Øl, lederhosen og bratwurst, alt hva et hjerte kan begjære. Endelig sku...

Tysk fotball, og Bundesliga møtet mitt

Endelig var dagen komt da jeg Skulle få se den aller første kampen i Bundesligaen. Laget var Borussia Mönchengladbach som er laget til hele Eva's familie. Nurnberg var laget som tok turen opp til N...

Destinasjon 1, Tyskland

Det er ganske speielt å sitte her på flyplassen etter å ha sagt farvell til venner og familie, og vite at nå er det 8mnd til neste gang jeg skal se dem igjen. Hvorfor i all verden jeg bestemte meg ...

Australia for mine føtter

I'm back!!!! Etter 3-4mnd uten et eneste innlegg er det endelig på an igjen, for nå er det nok så nøyaktig en mnd før jeg setter meg på flyet igjen med destinasjon "ut i verden"!!! Denne gangen bl...

Bodysurfing på Leblon stranden

I går hadde vi som vanlig fri siden det var lørdag. =) Med en hel dag til å gjøre hva vi ville, gikk selvsagt turen intil Rio, retning Leblon stranden. For de som ikke vet det, er det tre store str...

Her ska jeg bo i Brasil

Mens reisefeberen stige kraftig, må de siste detaljene finpusses. Det er i dag kun to uker og to dager igjen til jeg reiser, og mye som skal gjøres. I går kveld fikk jeg mail fra Projects Abroad,...
gilzgonewild

26, Stavanger

Kvinnfolk på 25+ som nok en gang pakker sekker å flyr til Brasil. Skal jobbe som frivillig i barnehage i ca 5 måneder, oppleve fotball VM, og delta på tidenes fotballfest, og loffe rundt i et av nabolandene i ca 1 måned. 7måneder på tur, og resten av livet med minnene. Lurer du på noe, legg igjen en komentar, eller send en mail til nundal_therese@live.no Hvis det tar lang tid før jeg svarer er det bare fordi jeg venter til jeg har tid til å svare skikkelig. #Brasil #Rio #Reise #VM2014 #frvillig_arbeid #backpacking