april 2011

På besøk hos Casa de Oleiro

Siden jeg byttet proskjekt, hadde jeg plutselig en del utstyr i kofferten min jeg ikke helt viste hva jeg skulle gjøre med. Jeg snakket litt med de andre frivillige, for å høre om noen jobbet et st...

Realitycheck

Lørdag morgen, våknet vi til en forjævlig nyhet!En av de frivillige hadde blitt voldtatt kvelden i forveien.Dette var skjedd på den vanlige plassen vi går ut,et student område som består av billige...

Tilbake fra ferien

Første dagen jeg var tilbake på jobb etter Ilha Grande, var jeg en liten smule nervøs for hvordan ungene kom til å reagere. Spesielt siden mandagen etter første helgen min, oppførte de seg som om d...

Ilha Grande, 3 dager i paradis, og et vanskelig farvel!!!

Første kvelden etter ankomst til øya, var det ikke så mye å finne på. Alt av restauranter og barer var samlet i et område, så vi ble værende her. Vi tok en lten tur fra den ene enden av Abraão områ...

Ilha Grande, reisen...

Siden reisen for Joe videre gikk innom Ilha Grande, og siden vi hadde lyst å reise dit uansett, bestemte vi tre som har hatt mest med Joe å gjøre her nede oss for å joine Joe, og få noen dager ekst...

Getting (s)hot in the favela

Når tiden kommer for at noen skal forlate oss, velger den som reiser en ting han/hun vil gjøre den siste kvelden i Rio. Denne gangen kom turen til Joe. Siden første gang jeg traff Joe for to månede...

City of God, byen Gud glemte

Mange ganger er det vanskelig å forestille seg hvorfor noen kaller Rio de Janeiro for City of God, eller Cidade de Deus. Det er liksom ingenting i denne byen som tilsier at Gud våker noe mer over d...

Cristo Redentor, fremdeles ikke frelst!

På toppen av det 700moh høye Corcovado (ringeren)fjellet står den ca 39 meter høye Jesus statuen og våker ut over byen Rio de Janeiro. Statuen er stemt frem som et av de syv underverkene i den mode...

Ungene er helt fantastiske!

Som i Norge slutter det aldri helt å overaske meg hvordan barn kan ha så forskjellige personligheter som de har... De er liksom ikke bare barn, men de er flere små forskjellige personligheter, og m...

Endelig får jeg gjøre det jeg kom hit for å gjøre.

Etter en uke har jeg endelig fått komt meg skjikkelig i gang med barnehagen, og jeg stortrives. Jeg skulle virkelig ønske at jeg ble plassert her fra starten. I motsetning til AMAS, føler jeg at je...

Den første dagen, nå er jeg igang!!!

Grytidlig møtte jeg Aman fra England, en av de andre jentene som også hadde rømt fra marerittet på AMAS, og skulle begynne å jobbe i Jurujuba. Turen gikk til Charitas, der vi møtte Ines, og tok tur...

En ny begynnelse med Creche Comunitária Jurujuba

Da jeg kontaktet Projects-Abroad, og mer eller mindre krevde å få bytte proskjekt var jeg bekjymret for at det ville bli et problem, for jeg viste ikke helt hvordan jeg burde angripe saken. På forh...

AMAS, ikke helt som forventet

Da jeg booket denne turen, satt jeg med en idé om at jeg skulle jobbe på et barnehjem der de ikke hadde noe. Jeg skulle tilføre dem noen smil i hverdagen, forhåpentligvis tenne en gnist av håp et s...
gilzgonewild

26, Stavanger

Kvinnfolk på 25+ som nok en gang pakker sekker å flyr til Brasil. Skal jobbe som frivillig i barnehage i ca 5 måneder, oppleve fotball VM, og delta på tidenes fotballfest, og loffe rundt i et av nabolandene i ca 1 måned. 7måneder på tur, og resten av livet med minnene. Lurer du på noe, legg igjen en komentar, eller send en mail til nundal_therese@live.no Hvis det tar lang tid før jeg svarer er det bare fordi jeg venter til jeg har tid til å svare skikkelig. #Brasil #Rio #Reise #VM2014 #frvillig_arbeid #backpacking